[adrotate banner=“46″]

Děti i dospělí po celém světě zkrátka milují střílečky. Zkuste si ale představit scénář, v němž by se vůbec nejednalo o hru, ale reálný život… Nevládní organizace War Child (v překladu Válečné dítě) se snaží poukázat na kritickou situaci dětí v zemích zmítaných válkou. Ve své nejnovější reklamě, která je vytvořená ve stylu střeleckých her (FPS), ukazuje válečné horory očima devítileté Nimy. Jejím prvním „herním“ úkolem je schovat se v úkrytu, poté najít otce a nakonec přežít…
„U dětí jako je Nima bývají ta nejhorší zranění neviditelná. 50% lidí ovlivněných válečnými konflikty bývají právě děti. Přesto se k nim dostanou jen 3% z celkových humanitárních financí.“ Video nakonec vyzývá k tomu, abyste podepsali petici a změnili osud několika milionů dětí ve válkách.

Dojem z videa ještě umocňují statistiky – minulý rok byl údajně jedním z nejhorších v historii pro svět dětí. 15 milionů dětí figurovalo v násilných konfliktech ve Středoafrické republice, Iráku, Jižním Súdánu, na palestinských územích, Sýrii a na Ukrajině. Možná, že příště až budete hrát Call of Duty, vzpomenete si, že někde na Zemi se taková situace skutečně odehrává.