[adrotate banner=“1″]
Někteří lidé si myslí, že Vincent Castiglia dělá něco jedinečného, což je asi výstižné, protože jeho díla jsou vyrobena z umělcovy vlastní krve. Za posledních 10 let Castliglia vytvořil dramatické a grafické práce. Jistě, kontroverznost jeho díla má i své odpůrce, ale příznivců je řada a v akademických kruzích se Vincentovo jméno skloňuje ve všech pádech. Umělec sám říká, že napřed přidával jen trochu krve, většinou na hrot pera, když vytvářel svoje kresby. Zanedlouho už kreslil obrovská díla pouze svou krví zředěnou vodou a vytvářel podobu akvarelu, kde krev a voda byly považovány za jakési médium. I Vincentova práce měla však svá úskalí. V jednu chvíli neodhadl, o kolik krve se připravil, a zkolabovala mu pravá plíce. Nyní již pracuje v tempu, které mu umožňuje dodržovat intervaly regenerace organismu, srovnatelné s dárcovstvím krve.
Obrazy Castiglia jsou jednobarevné, zkoumající život, smrt a lidský úděl. Dominantní pracovní témata zahrnují symbiózu zrození a smrti, pomíjivost člověka a nástrahy úmrtnosti. Díky jeho práci je divák nucen zamyslet se nad naléhavostí rozporu mezi životem a smrtí.
Umělec vystavuje po celém světě a jeho tvorba za posledních deset let nabývá na významu. Současní kritici umění přirovnávají práci Castiglia k umění starých mistrů, jako byli Michelangelo, moderní expresionistický Francis Bacon nebo konceptuální umělec Damien Hirst, jejichž explicitní zobrazení smrti jsou zobrazována v podobné formě.
[adrotate banner=“1″]