Skandinávie a severozápadní Pacifik. To jsou dvě zcela rozdílná prostředí, která ve svém díle propojuje umělkyně Kari-Lise Alexander.
Její rodina je původem ze Skandinávie a umělkyně se k tomuto odkazu hlásí, zj. ke starému folklóru a mytologii. Druhou inspirací jí je pak její současný domov na severozápadě Ameriky se svými studenými a vlhkými zimami. V jejích dílech se tak nejčastěji setkáváme s portrétem dívky, podobné severské nymfě, která se koupe nebo nachází poblíž vody.
Umělčin styl zachycuje jedinečné vlastnosti jejího domova i dědictví. Jejich kombinací vznikají neobvyklé surrealistické malby. Při pohledu na tato díla můžete mít pocit, že jste přímým účastníkem nějakého intimního momentu, který se na plátně právě odehrává.
Už v mládí Kari-Lise často a ráda experimentovala s barvami, tužkami, pastely, v podstatě s čímkoli, co jí zrovna přišlo pod ruku. V roce 2000 začala studovat výtvarné umění. Už po dvou měsících ale školu opustila a rozhodla se věnovat jiným zájmům. V roce 2009 však nastal zlom v jejím životě. Vrátila se zpět k malbě a od té doby ji už nic nezastavilo. V současnosti pracuje ve svém studiu v Seattlu a její díla jsou k vidění v místních i mezinárodních galeriích.
V galerii moderního umění Eden v San Franciscu byla vystavena její nejnovější série nazvaná „A Lovelorn Theft” („Opuštěná krádež”), která zobrazuje mytické labutí dívky. Pověst praví, že se jedná o kouzelné labutě, které jsou schopné proměnit se v mladé dívky. Klíčem k této transformaci je pak labutí kůže či oděv s labutím peřím. Kari-Lise tento oděv ztvárnila symbolicky pomocí bílých, nadpozemsky působících závojů. Dívky, které závoje nemají, jsou pak bezmocné proti lásce. Naopak ty se závoji nikdy nepoznají, jaké to je být milován. Jak už samotný název napovídá, její postavy jsou oběťmi nešťastné lásky, uvězněny mezi pocity melancholie a euforie. A ačkoli žijí v magickém světě, jsou plny žalu světa reálného.
Pojďte se nyní ponořit do magického světa jejích maleb.