Tento nápaditý, vtipný a zároveň silně morbidní reklamní spot s Volvem v hlavní roli pochází z dílny německé dvojice Dorian & Daniel, celými jmény Daniel Titz a Dorian Lebherz, samotná automobilka s ním nemá nic společného.



Video pojmenované ABC of Death, je inspirováno stejnojmennými povídkovými horory z let 2012 a 2014. Stejně jako tyto celovečerní filmy, i nový reklamní spot na Volvo XC90 je extrémně morbidní a zobrazuje nejrůznější podoby smrti.

Spot byl sice natáčen v německém Ludwigsburgu, nicméně tvůrcům se podařilo dokonale zakomponovat hudbu a okolí tak, že na nás dýchne atmosféra typického britského venkova. Obyvatelé malebné vesničky v klipu umírají jeden po druhém, každý z nich odchází jiným způsobem, v jejichž výběru jsou Titz a Lebherz neobyčejně nápadití. Od nejrůznějších nešťastných náhod, přes sebevraždy, až po uklování holuby. Tento postup překazí až vůz značky Volvo, jehož řidič sice v klipu zemře na infarkt, nicméně díky automatickému brzdění City Safety auto zastaví i bez jeho pomoci a tím zachrání život chodci. Po poněkud temném, i když fascinujícím zážitku, vám úsměv na tvář vrátí slogan:„V jako Volvo, pro ty, kdo vědí, jak podvádět.“ V tomto případě podvádět smrt…

Jedná se již o páté video z dílny tohoto režisérského dua, které za svůj minulý počin – reklamu pro výrobce skotské whisky Johnnie Walker – obdrželo ocenění CLIO Awards.