Caroline Caldwell se věnuje street artu netradičním způsobem – využívá reklam a reklamních ploch, aby s jejich pomocí přivedla kolemjdoucí k zamyšlení nebo alespoň zlepšila jejich den. Začala s tím již na střední škole zhruba v době, kdy ji vyhodili z hodin umění.

„Převracení reklam je opravdu snadné. Každý by to měl dělat. Záleží na typu reklamy, jediné, co potřebujete, je kbelík barvy nebo levný balicí papír a tapetové lepidlo, takže si práci můžete připravit doma a pak ji jen rychle nalepit. Některé z těch, které jsem udělala, byly jednoduché jako jen otočení reklamy čelem vzad, napsání vzkazu na její zadní stranu a umístění zpět. Pak zdokumentovat svoji práci a sdílet ji.“

Caroline Caldwell - reklama, street art k zamyšlení

„Ve společnosti, která těží z toho, že o sobě pochybuješ, je „mít se rád “ rebelský čin.“

„Cílem mého „ničení“ reklam bylo navrhnout alternativní cestu ke štěstí a naplnění namísto těch, co doporučovaly ony reklamy, které jsem nahradila. Všichni sdílíme veřejná místa, a tak se zdá poněkud nefér, že jen několik málo bohatých korporací má povoleno diktovat to, jak náš sdílený vizuální prostor vypadá a zprávy, jimž jsme vystavováni každý den.

Reklamy tvrdí, že můžeme zlepšit sebe a své prožitky díky nákupu propagovaných produktů, služeb a zážitků. Naznačují nám, že pokud změníme vnější stránku našich životů (náš vzhled, dům, auto, cestovní zážitky a podobně), pak že se zlepší i naše vnitřní já. Typy zpráv, kterým jsme denně vystavováni, omezují souhrnné lidské prožitky na pouhý konzum; systém odměn, kde se vyrobená potřeba sebezkodonalování opírá o utrácení peněz. Je to výzva odnaučit se nákupčím výšinám, ale myslím si, že je to jen otázka uvědomění si, že naplnění je založené na stavu mysli.

Ne všechny reklamy jsou špatné – některé jsou nápomocné a informativní. Ale invazní povaha reklam naznačuje, že masivní většina lidí je podřízená korporacím a nemá žádnou kontrolu nad veřejným prostorem. Je důležité mít pocit, že na jejich přítomnosti v jejich prostředí záleží. Jordan Seiler z Public Ad Campaign vytvořil již spoustu skvělých projektů a psal velmi výmluvně ve vztahu k nahrazování reklam uměním.“

Další Carolininu tvorbu si můžete prohlédnout na jejím Instagramu.

Caroline Caldwell - reklama, street art k zamyšlení

Focus – Soustřeď se.

Caroline Caldwell - reklama, street art k zamyšlení

Caroline Caldwell - reklama, street art k zamyšlení

Caroline Caldwell - reklama, street art k zamyšlení

„Glenside uvádí NIC! Dostaneš, za co si zaplatíš. Nyní za méně než obvykle! Hypnóza, čtení z dlaně. Proč mít věci, když bys nemusel mít nic. Lidé všude mluví o NIČEM. Žij, buď svědkem neuvěřitelné neexistence… Odvaž se zírat do propasti ničeho. Záhadná prázdnota v časoprostoru. Pro všechny! NIC je pro všechny věkové kategorie! VŠECHNO je příliš, COKOLIV je neurčité, NĚCO tam docela není. NIC trvá navždy! A vždy a vždy a vždy! Děti tu chuť milují.“

Caroline Caldwell - reklama, street art k zamyšlení

„Pověz mi o svém dnu. Příběh, tajemství, cokoliv. randomtrainsign@gmail.com Proč ne. Jdi do toho. Nic se neděje.“

Caroline Caldwell - reklama, street art k zamyšlení

„Věci, které nestojí peníze: cvičení, učení se/čtení si, být milý k lidem, obcházet nemocnice, přednostní poštovní nálepky, kreslení, lechtání, objímání, sex (pokud jsi dobrý ve svádění), tancování o samotě, mlčení, hromadění kamenů, mluvení se starými lidmi, psaní, mazlení se se psy, tleskání, hluboké přemýšlení o něčem, čemkoli, všem!, dávat lidem „palec nahoru“ nebo jim ukázat prostředníček, řvaní v lese, zírání…“

Caroline Caldwell - reklama, street art k zamyšlení

„Komplimenty, které nejsou o fyzickém vzhledu: Posilňuješ mě. Nikdy jsem si nemyslel, že by ledvinky mohly vypadat cool. Jsi silný. Jsem tak šťastný, že existuješ. Je pěkné vidět takovou vlídnost. Doufám, že se známe už dlouho. Vsadím se, že kdyby tě Britney Spears znala, rok 2008 by vypadal jinak. Důvěřuji ti tak, že bych ti řekl svá hesla. Voláš své babičce dostatečně často. Inspiruješ mě, abych byl lepším člověkem. Na tvých myšlenkách záleží. Máš skvělý vkus na… Je zábava si s tebou povídat. Vsadím se, že šachy hraješ skvěle.“