Sergej Stoppel má vskutku neobyčejný koníček. Ve svém volném čase mimo práci vyvíjí algoritmy, které přeměňují fotografie na kresby. Ano, kresby, neb výsledky jsou vždy tvořené jednou jedinou linkou nebo jejich sbírkou konstantní šířky, které mohou být vykreslené také plotrem. Inspiraci našel ve skvělých výpočetních umělcích jako jsou George Nees a Frieder Nake, kteří začali vytvářet svá umělecká díla na plotrech.



Nechal se slyšet, že tento styl je jeden z jeho nejnovějších algoritmů, které „čmárají“ kresbu libovolného vloženého obrazu. Algoritmus vložený obraz se pokusí pochopit, poté rozeznat odstíny a rozdělit je na políčka s rozdílnými strukturami a podobnými tóny. Při „kreslení“ algoritmu algoritmus dynamicky vyhodnotí obraz a upraví dráhu kreslení podle jeho struktur (obrysy) a tónů.
Výsledkem je pak špinavá, ale přiměřená čmáranice. Kdo řekl, že IT technologie nemůže mít nic společného s uměním?

 

output_2px_1667837_2017_0802_091406-5982f3d723b9b-png__880

output_2px_1667837_2017_0802_084627-5982f38d57eb9-png__880

output_2px_1667837_2017_0802_084748-5982f3c42514a-png__880

output_2px_1667837_2017_0802_091923-5982f341018c4-png__880

output_2px_1667837_2017_0802_092120-5982f44f3aa8a-png__880

output_2px_1667837_2017_0802_092522-5982f3a4a45f3-png__880

output_2px_1667837_2017_0802_093030-5982f3076b6f7-png__880