SONY DSC



Celebrity, zábava a pomoc druhým – dá se to skloubit? Jistě, že dá! Tomáš Lukavec, který se mimo jiné proslavil Banánem za milion, nám to názorně předvede. Každou neděli po dobu jednoho roku můžeme na Youtube sledovat jeho show, která je tak originální a nápaditá až je Značková! Proto mi věnujte prosím minutku a spolu s Tomášem Lukavcem Vás o tom přesvědčíme.

Hned na začátek – co si mám představit pod pojmem Značková show? Jak byste popsal, o co jde někomu, kdo o Vás nikdy neslyšel a žádná videa nesleduje?

 Hezká otázka! 🙂 Značková show je charitativní pořad na youtube s celebritami. Pomáhej a bav se – to je náš slogan.

SONY DSC

Má název „Značková show“ nějaký zvláštní význam? Co symbolizuje a jak do toho všeho zapadá ten pověstný banán?

Slovo značková jsme zvolili ze dvou důvodů. Tím prvním důvodem je fakt, že pomáhám lidem s budováním jejich firemní a osobní značky již několik let. Za tu dobu jsem napsal 3 knihy online, které si stáhlo již dohromady přes 80 000 lidí! A udělal online trénink Jsi značka! kterým již prošlo téměř 1000 platících klientů. Druhým důvodem je, že se v našem jazyce slovo značkový občas používá k vyjádření něčeho dobrého s přidanou hodnotou. A to podle nás i diváků naše show splňuje. A banán? Banán je přezdívka, kterou jsem za ty roky získal! Zní to příšerně, ale je to tak. Můj první online kniha se jmenuje Jsi značka!…ve frontě na banány. Také jsem se proslavil mezi lidmi tím, že jsem prodával banán na Václavském náměstí a tím jsem demonstroval, že prodat banán bez značky není zas tak snadné… O banán bez značky lidé nejeví tolik zájem, ačkoliv se jedná o zdravou potravinu plnou vitamínů.

Kam Vás posunula spolupráce s celebritami?

Je potřeba říci, že mám rád lidi bez ohledu na jejich postavení.  Ať už mluvím s mojí uklizečkou, doktorem, miliardářem – vždy se něčemu učím. Celebrity ovšem na rozdíl od mé uklizečky nebo lékaře mají tu výhodu, že se nebojí před kameru… Jsou už tak nějako zvyklí. Jinak upřímně – nejvíce si užívám čas s osobnostmi mimo kameru. Když někam společně jdeme, křtíme knihu, jdeme na večírek nebo prostě a jednoduše klábosíme. Ať už o blbostech nebo důležitých věcech. Když už mě nějaká celebrita požádá o konzultace, věcí se vyvíjí rychle. Vědí, co chtějí. Takže v obchodní spolupráci s nimi odpadá ta první nejtěžší fáze – zjistit vlastně v čem mají talent.

_DSC0350

Kdo si myslíte, že se jedná o nudnou show – jste na omylu!

Součástí show je pomáhat potřebným. Mohou se nějak zapojit i ostatní? Co pro to mohou udělat?

Je to tak. Celkem spolupracujeme s 12 neziskovými organizacemi. Jim věnujeme všech 52 dílů, které natáčíme. Jejich počet i zájem roste – což je úžasné, protože mnoho z nich si svoji prezentaci na youtube nedokázali před naším příchodem ani představit. Naši diváci mohou podpořit jakoukoliv neziskovou organizaci na naší webové stránce www.znackovashow.cz, kam dáváme krátké příspěvky s možností rovnou poslat příspěvek jim na pomoc a podporu potřebným.

DSC_0382

Myslíte si, že je naše společnost otevřená k tomu věnovat se o pomoci ostatním, nebo je tomu naopak? A proč tomu asi tak je?

Pro mě je toto dost na hraně. Na jednu stranu ano – lidé se nebojí posílat peníze, zajímat se, vědí toho o nadacích a charitách mnoho. Na druhou stranu začínají být poměrně dost otupělí a nejdou do akce. Vidím to na našich celebritách při prodeji banánu na ulici. Ačkoliv přispívají veliké peníze ročně, kolikrát jsou překvapení svým strachem nebo neochotou požádat o pomoc druhé. Mezi neziskovými organizacemi panuje ta samá konkurence jako mezi komerčními společnostmi. Oslovují partnery, celebrity, média. Takže na jednu stranu jsou velmi vděčné za propagaci. Na druhou stranu jsou dost vybíravé a opatrné. My to pro ně děláme vše zdarma bez nároku na honorář. Neplatí nám makreting. Občas nás proto nemile překvapila povýšenost některých jejich zástupců. Vtipné, že? Chápu, že pečují o svou značku. Ale dávat nám najevo že začínáme a že jsme proto “nuly” a že je strašně moc potřebujeme – na nás moc nezapůsobilo pozitivně… To byl pro nás první důvod do spolupráce s některými vůbec nejít. Co mě v této zemi mrzí nejvíce je právě je arogance těch, kteří pocítí, že jsou pro vás důležití. To je třeba pro mě český fenomén, s kterým jsem se ve světě nesetkal. Tam si toho naopak váží a jsou o to více pokorní a nápomocní… Věřím, že to pořadem Značková show měníme 🙂

SONY DSC

Celebrity jsou vysílány do ulic prodávat banán, výtěžek putuje na charitu

Máte jasnou vizi, kam chcete směřovat nebo to prostě necháváte plynout? Stalo se někdy, že jste si chtěl koupit rajče a skončil jste zase s banánem v košíku?

Přesně víme, co chceme – vychovat generaci mladých lidí, kteří se zajímají o druhé, pomáhají. A tak budují svůj vlastní úspěch. I proto náš slogan: “Pomáhejte a bavte se!” Mladé generace lidí dnes sledují především youtube. Televize je pro ně trochu mrtvé médium. “Něco pro tátu a mámu,” říkají. Televize se tomu diví. Obecně se tomu snad diví celý svět! Myslí, že mladí necítí respekt. Já myslím, že k nim odborníci a úspěšní lidé sdílí potřebné postřehy, zkušenosti a informace. Jenom nesprávným médiem. Tím je nyní YouTube. Za pár let to může být něco jiného. Proč ne. Ovšem rvát slepému knihu a mladým informace na přednáškách – je sice fajn, není ovšem kratší cesta do cíle? Pokud chceme něco změnit, musíme jít tam, kde se věci mění. A co se týče banánu – no jasně! Skoro furt! Pokaždé, když vidím banán, vyčaruje mi úsměv na tváří. Není to úžasné ovoce? Pořád se směje, jedí ho děti i senioři, zlepšuje náladu.

Změnil se nějak přístup ostatních vůči Vám, nebo se chovají pořád stejně? Jaké to je, když Vás na ulici lidé poznávají?

V podstatě ano i ne. Lidé, kteří ve mě věří, se chovají stejně a vždy chovali. Říkali mi blbečku, když jsem se jako blbeček choval. Říkali – jsi dobrej, když jsem něco dobrýho udělal. Pak jsou tu lidé, kterým říkám mušky. Poletují kolem vás jako kolem hovínka, sednou si na vás, pošklebují se, a pak když z hovínka vyroste květina, říkají ostatním muškám: “Já ho znám, je úžasný!” Je to někdy srandovní. Obecně jim to nemám za zlé. Lidský život je příliš krátký na to, abychom lidi hodnotili podle toho, co říkají. Naopak si vážím kritiků, kteří mě nasměrují. Děkuji vesmíru za každého takového!

 DSC_0157

Co všechno musíte překonávat za překážky? Shánět hosty, vymýšlet náměty a propagovat se musí být jistě těžké a asi i náročné na psychiku.

Celá příprava se vším všudy od vymyšlení konceptu, poskládání týmu, scénářů, pozvání celebrit a charit, trval zhruba 11 měsíců. Takže makačka to byla a je pořád co zlepšovat! 🙂 Občas jsem se cítil jako Titanic na širém oceánu. Nikde nikdo, na palubě můj tým. A pak, když se objevil problém (ledovec) točili jsme všichni kormidlem o sto šest! A že těch ledovců bylo. Například jsme měli domluvenou jednu významnou českou herečku na natáčení pilotního dílu pro média. Den před natáčením nám zrušila, že do toho nejde. Pak nám také odpadl kamarád kameraman, na kterém to v počátku stálo. Prostě řekl, že se spletl a že jde pracovat na placených zakázkách s jeho novým kamarádem. Z minuty na minutu jsme přišli o techniku i možný natáčecí tým… Uf. Dnes sranda. Tehdy psycho. Nakonec jsme vše zvládli, šli jsme do sebe, zakousli se. Je důležité se nevzdávat. Pokaždé jsme po průseru našli ještě lepší řešení.

 Jaká je Vaše motivace? Chtěl jste to už vzdát? Strávil jste někdy bezesné noci, kdy jste nemohl nebo nevěděl jak dál?

 Hlavním motorem je pomáhat a bavit se. A pak mám ještě jeden motiv, prostý- ukazovat lidem na sobě to, co učím v oblasti budování značek. Mám závratě z lidí, kteří něco učí, a nedělají. A že jich je jako hub po dešti!

DSC_0085

Kolik času vyžaduje příprava jednoho dílu se vším všudy, co všechno obnáší realizace? Kolik lidí za tím vším vlastně stojí?

Když vezmeme jednoho hosta – tak příprava na něj včetně jeho oslovení, domluvení detailů, vytvoření scénáře, sehnání rekvizit, zkoušky a natáčení, střihu, postprodukce – takové 4 dny určitě. A zatím vším stojí tým více než třiceti lidí. Všichni jsou naprosto úžasní! Děláme si někdy srandu, že jsme vlastně taková první světová charita pro charity, protože oni nám opravdu nic neplatí, všechno jde z našich zdrojů… Takže jsme všichni rozbili prasátka a šli jsme si plnit sen zachránit svět! 😀 Nyní si trochu dělám srandu. Ale ne úplně. Je na tom hodně pravdy. Dokud lidé nepochopí, že za dobré věci je potřeba platit. A nebát se investovat. Svět se nikdy neposune kupředu. Zlo je bohužel nejlevnější. Má výborný marketing. Šíří se lusknutím prstu. A média mu přejí, zatímco věci dobré je třeba každý den zalévat živou vodou.

DSC_0261

Byl byste někdy ochotný poskytnout mi další rozhovor jenom o Vás?

Rozhodně. Pokud ode mě nebudete chtít získat můj tajný recept na domácí slivovici po dědovi, proč ne! 🙂

Takže to slyšíte, zanedlouho se můžete těšit na další článek! Teď mi prosím věnujte pár minut ze svého času a prohlédněte si pár dílů této show – rozhodně nebudete litovat, navíc – je to pro dobrou věc. Jak říkává Tomáš Lukavec: Pomáhejte a bavte se! 

Ve druhém dílu účinkoval herec Patrik Děrgel, který je třeba znám z V.I.P vražd 

A úplně nejnovější díl, který by Vám rozhodně neměl uniknout!