Umění sprejování, neboli (Spray paint art) je umění, cesta za použití barvy ve spreji, tradičně na „posterboard„, ale může být provedeno na jakékoli jiném porézním materiálu, jako je dřevo, kov, sklo, keramika nebo plast. To se liší od graffitu v tom, že název je ústředním tématem graffitu, a ten se převážně provádí na budovách, vlacích a majetku.

[adrotate banner=“1“]

Toto je jedinečná forma umění, která se obecně provádí na ulici ve velkých metropolitních městech, vytváří surrealistické krajiny planet, komety, pyramidy, města, přírodní scény, stejně jako jednoduché jednobarevné pozadí, nebo dokonce multibarevné, kde je barva společná (jednotná), nebo se ztrácí z jedné barvy na druhou řadu odlišných hodnot ( od každé barvy ) .

Trochu historie – Ruben “ Sadot “ Fernandez

Jeden příběh na začátku této umělecké formy (také známý jako Aerosolgrafia nebo Sadotgrafia jeho zakladatelů) je to, že vznikl v Mexico City na začátku roku 1980, jak je popsáno v článku “ Spray – umění pomalu doslova explodoval na scéně, ale je to umění ? “ Ruben SadotFernandez nejprve maloval (experimentálně na veřejnosti) před jeho ateliérem, ale brzy se stěhoval do ulic „La Zona Rosa“ ( 1982) a začal přitahovat davy. Sedí v lotosové pozici , obklopen aerosolem v podobě plechovek, kde vytváří lidské postavy a tváře, přírodní krajiny na papír, lepenku, nebo plátno. Sadot také psal poezii z mozaiky a dělal umění v celé řadě tradičních uměleckých médií, ale stal se nejvíce známý pro jeho práci s aerosolovým sprejem. Důležitým aspektem této umělecké formy je hudba, která často doprovází výkon. To inspiruje umělce a jeho dílo je součástí úžasného zážitku pro diváka. Sadot poslouchal klasickou hudbu, rock, hispánské aztéckých beaty při malování.

Proces

Umělec začne tím, že vytvoří tzv. mentální obraz. Člověk musí vědět, kde budou specifické detaily a co chce na plátno zachytit (jako planety, stromy, hory, hvězdy, opar, vody, atd.), aby patřičně vrstvy barvy byly na správných místech. Tento proces je skoro jako barva dozadu, umělec musí položit barvu pro objekty v popředí malby první.

Technikou je řada dobře umístěných vrstev a struktury, maskování pomocí víčka, misky a recyklovaných předmětů, atp…

Mohou také přidat okolní efekty pomocí malířské špachtle, okenní škrabky… Někdy je nejlepším nástrojem  jednoduše používat něčí prsty. Tento proces vyžaduje čas a praxi, ale jako každý se učí různé umělecké formy, tudíž se může stát druhou přirozeností umělce.

Spray-Paint-Artist-at-Fishermans-Wharf

Zdroj: Ruben Fernandez