David Gilliver maluje netradičním prostředkem – světlem. Aby mohl takovéto světelné malování provozovat, musí si počkat až na úplnou tmu. Tehdy pomocí dlouhé expozice a různých vychytávek tvoří magické světelné obrazce. Všechny tyto snímky byly pořízeny na ostrově Guernsey, jednom z Normanských ostrovů. David si pro své světelné kreslení vířících vln a mysticky vypadajících koulí vybral mimo jiné i německé bunkry, které jsou ještě stále k nalezení na pobřeží ostrova (jde o pozůstatky okupace za druhé světlové války).

Vytvoření takových fotografií vyžaduje velmi dlouhý expoziční čas. Ten může trvat od několika sekund až po minuty, i déle. Díky tomu se nepohyblivé předměty na snímku objeví ostré, zatímco ty pohyblivé jsou rozmazané. Takto na Davidových fotografiích vznikl i efekt rozbřesku, i když byly pořízeny za úplné tmy. Je to díky délce doby, kdy je závěrka otevřená, pak může absorbovat větší množství světla.

David Gilliver - noční magické malování světlem, dlouhá expozice

„Malovat světlem jsem začal v roce 2009 po experimentech s dlouhou expozicí a noční fotografií. Světelné malování se zdálo být dalším logickým krokem a jsem opravdu šťastný, že jsem tuto magickou techniku objevil. Každý snímek je vytvořen během jediné dlouhé expozice a neobsahuje žádné doplňující počítačové triky. Je zapotřebí opravdová tma, aby se dala expozice uskutečnit, a tak své světelné malby tvořím v noci. Mé oblíbené podmínky jsou kdekoli mezi půlměsícem a úplňkem – to běžně pomáhá zajistit, aby byla dostatečná úroveň okolního světla pro lepší odhalení prostředí na každém snímku.“

David Gilliver - noční magické malování světlem, dlouhá expozice

„Fotoaparát je umístěn na stativu, aby se během expozice ani nehnul a mně tím umožňuje se volně pohybovat ve scéně a hýbat světly. Na určitých fotografiích jsou malby vytvořené pomocí mého nejnovějšího světelného nástroje zvaného Pixelstick. Ten umožňuje uživateli malovat světlem jakýkoliv obrázek, který je uložený na SD kartě v zabudovaném ovladači. Po celé délce je rozmístěno dvě stě LED diod. Uživatel pak může pro vytvoření světelných maleb tímto zařízením ve snímku během expozice pohybovat, zatímco jsou diody rozsvěcovány v určitém pořadí a určité rychlosti pro vytvoření vybraného obrázku převedeného do světla. Je to neuvěřitelně chytré!“

David Gilliver - noční magické malování světlem, dlouhá expozice

„Jedna z věcí, které si musím být při tvoření stále vědom, je ta, že cokoliv během dlouhé expozice osvětlím, to se objeví ve finální fotografii. Abych zůstal na každém snímku neviditelný, musím si tedy dát záležet, abych se v žádném případě neosvětlil. Ta představa být na každém snímku, a přesto zůstávat neviditelný, mi připadá neuvěřitelná. Nepopiratelně jsem na každé fotografii přítomný a zároveň tam nejsou žádné stopy až na světelné sochy, které jsem za sebou zanechal.“

David vydal i e-book o malování světlem plný různých rad a tipů, návodů a užitečných informací, jak vytvořit rozdílné světelné malby. Tím pomůže začátečníkům, aby nemuseli mít tak těžké začátky jako on.

David Gilliver - noční magické malování světlem, dlouhá expozice

David Gilliver - noční magické malování světlem, dlouhá expozice

David Gilliver - noční magické malování světlem, dlouhá expozice

David Gilliver - noční magické malování světlem, dlouhá expozice

David Gilliver - noční magické malování světlem, dlouhá expozice

David Gilliver - noční magické malování světlem, dlouhá expozice

David Gilliver - noční magické malování světlem, dlouhá expozice

David Gilliver - noční magické malování světlem, dlouhá expozice

David Gilliver - noční magické malování světlem, dlouhá expozice

David Gilliver - noční magické malování světlem, dlouhá expozice

David Gilliver - noční magické malování světlem, dlouhá expozice

David Gilliver - noční magické malování světlem, dlouhá expozice

David Gilliver - noční magické malování světlem, dlouhá expozice

David Gilliver - noční magické malování světlem, dlouhá expozice

David Gilliver - noční magické malování světlem, dlouhá expozice